ایران فردا ؛ ایران برتر راههای پیشنهادی - ایران آتی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در سختی، دوست آزموده می شود . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

راههای پیشنهادی

1 – بپذیریم کشوری هستیم عقب مانده و نه در حال توسعه، زیرا هنوز نتوانسته ایم از یک سو در مقابل بلا یایی همچون سیل و زلزله و برآمدگی آب دریا و ... مقاومت کنیم و ایمن باشیم و از سوی دیگر نتوانسته ایم دردهایی همچون فساد، دروغ، جهل و بی سوادی و خرافه پرستی و سرپیجی از قانون و ... را ریشه کن کنیم.

 

2 – شدیداً باور داشته باشیم که می توان با بهره گیری صحیح از امکانات خود و با جهاد و تلاشی و کوششی شبانه روزی و توکل بر خدای دانا و توانا گذشته را جبران نموده و به کشوری پیشرفته رسید. بدانیم که چند عملی جراحی شگفت انگیز که در نقاط مختلف کشور به وسیله جراهان زبردست ما انجام می گیرد و نیز درخشیدن چند دانش آموز در المپیادهای فیزیک، ریاضی، شیمی، کامپیوتر در سطح جهان گرچه موجب افتخار ملی و مذهبی ما است اما دلیل بر پیشرفت پزشکی یا آموزشی، نیست، بلکه وقتی در این زمینه ها پیشرفت کرده ایم که، بهداشت عمومی تا آنجا بالا رود که محیط کوچه و خیابان و دشت و جنگل و رود و کوه غیر و بهداشتی و عاری از میکروب گردد و آمار بیماران به شدت نقصان پذیرد. و در عوض بیمارستان های مجهز تأسیس کنیم و نیز در زمینه آموزش تعداد قابل ملاحظه ای از دانش آموزان، مفاهیم اصلی فیزیک، ریاضی، شیمی، و کامپیوتر را خوب درک کنند و بینش علمی پیدا نمایند. و قادر باشند دانش خود را در حل مسائل فردی و اجتماعی، فنی و صنعتی به کار گیرند.

 

3– قوه دفع را به قوه جذب تبدیل کنیم و همه را برای کار بیشتر و تولید اندیشه و فکر قوی تر، جدیدتر و برتر تشویق کنیم. در هر کاری از متخصصین همان رشته بهره گیری کنیم که حضرت علی علیه السلام فرمودند : « وا ستعینوا فی کل صناعه باهلها » یعنی در هر کاری از متخصص آن بهره بگیرید.

4 – اختلاف سلیقه را در روشها و مدیریت ها یک مسئله عادی و طبیعی تلقی کنیم و بدانیم در فعالیت های گروهی تحمل آراء مخالفین اولین شرط همکاری و همگانی با دیگران می باشد. همه همگام و همدل برای رسیدی به اهداف مقدس آموزش و پرورش کوشا باشیم.

 

 

 

 

منابع و مأخذ

کتاب واقعیات توسعه نیافتگی

هفته نامه نگاه  اول بهمن 1386

جایگاه ایران در توسعه انسانی ـ روز نامه همشهری

?.زیر بنای حرکت اسلامی در آموزش و پرورش ـروزنامه بنیان

?.آسیب شناسی آموزش و پرورش ـروزنامه مردم سالاری شماره

?.رضا منصوری،(عزم ملی برای توسعه علمی و فرهنگی)،انتشارات طرح نو

?.سرویس خبری استان قم (قمنا)

?.وبلاگ دیده باران کویر

?.سایت اینترنتی:http://ir-clips4.mihanblog.com/Post-6.ASPX

??./iranefardaa.blogfa.

 


 نوشته شده توسط نجمه صیدمحمدخانی در یکشنبه 86/12/19 و ساعت 1:54 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
راههای پیشنهادی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

ایران را خواهیم ساخت...زیبا...آباد ...باافتخار

برو بالا بالا